Vybíráme kola pro děti - léto se blíží - pokračování

Napsal Jets.bloger.cz (») 19. 3. 2013 v kategorii Děti a miminka, přečteno: 6535×
deti/galaxy-mars.jpg

Jak je to s tou výrobou dětských kol v Číně, aneb další ověření a informace. Zjistili jsme neuvěřitelnou praktiku, která snad brzy skončí,... opravdu síla!

Jak je to s tou výrobou dětských kol v Číně, aneb další ověření a informace

Milí přátelé, právě minulý týden jsem mluvil s jedním prodejcem, který bere zboží jedné hodně známé české firmy, která se zabývá cyklistikou a z jejího názvu by se snad mohlo i zdát, že šije cyklistické oblečení. Tato firma má i svojí, hodně známou, značku jízdních kol. Manželka měla už z jeho katalogu vybrané dětské kolo. Designově moc pěkné. Ve značkové prodejně nás překvapilo, že kolo vypadá trochu jinak než na netu (jiná řidítka, vidlice v jiné barvě, výrazná ošuntělost). To prý nevadí, do 14 dní nám sežene to, které je na internetovém i v tištěném katalogu. Po dvou týdnech čekání jsem se dozvěděli, že pán už o ničem neví. Navštívili jsme tedy menšího prodejce, jestli by toto hezké kolo nesehnal. Obratem nás upozornil na to, že český výrobce si kolo nechal "spíchnout" někde na Tchaiwanu, a že se to moc nepovedlo. Samolepky nejsou pod lakem, jsou tam různé konstrukční chyby či nedodělky. V současnosti je prý výrobce rád, že už doprodává skladové zbytky a vyjede s novou kolekcí. Tomuto malému prodejci se 3 ze 3 těchto dětských kol vrátily z důvodu závažné reklamace. No opravdu zodpovědný přístup výrobce. Namísto toho, aby nedokonalá kola stáhnul, snaží se je do mrtě rozprodat, aby snad netratil,... Malý prodejce nám ještě potvrdil naší doměnku o nesourodých dílech kola, které jsme viděli ve značkové prodejně - ano, je to důsledek toho, že dodělávají skladové zásoby a snad i přestavují a znovu prodávají již jednou reklamovaná kola. Pravděpodobně. Tato informace je od maloobchodníka, který se danou značkou zabývá. Protože nejsem schopen ověřit úplnou pravdivost informací, nemohu sdělit název výrobce. Je to jen pravdivý a nezkreslený popis jedné ze zkušeností a zjednodušený přepis rozhovorů.

Jedno zásadní z toho však vyplývá. Opravdu neřešte místo výroby - viz. minulý díl. Stejně záleží jenom na tom, jak se daná série zrovna šikmookým povede. Jednoduše ověřte kvalitu kola přímo v prodejně a pokud se Vám něco na kole zdát nebude, ať už vzájemné proporce dílů, jejich spasování nebo i návaznosti na designu, kolo raději nekupujte a běžte jinam nebo si nechte do prodejny přivézt jiné ze skladu. Pokud hodláte nakoupit přes internet, neotálejte s prohlídkou došlého zboží, pokud bude kolo rozložené, s jeho okamžitým složením, kompletní kontrolou, seřízením a prohlídkou, ať se nepřipravíte o možnost nekvalitní či nevyhovující dětské kolo během 14 dnů vrátit prodejci. Ideální kombinace pro dobrou cenu a dostupné dovolání ohledně reklamace či servisu je e-shop s pozadím kamenné prodejny.

Také design určí budoucí užitek

Jak design může určovat užitek? Jednoduše. Máte-li děti dvě, jako my, kluka a holku, vyplatí se vybrat dětské kolo v tzv. UNI-sex designu - tzn. design přijatelný pro kluky i pro holky. Nebudete pak řešit nářky vaší dcery, že na modrém kole po bráchovi jezdit nechce.

Hmotnost není to nejdůležitější

Opravdu. Spoustu lidí by kvůli jednomu kilu navíc zešílela, ale ony prostě dětská kola, pokud mají mít spolehlivou konstrukci a zároveň i přijatelnou cenu, v poměru k dospělým kolům těžká budou. Nic moc s tím nenaděláme. V příznivé ceně se odráží použití oceli pro rám dětských kol namísto ušlěchtilých slitin. A ocel něco váží. Je prostě těžší než třeba dural nebo jiné hořčíkové či hliníkové slitiny. Na druhou stranu na oceli se s hmotností již více ušetřit nedá. Parametry rámu stejně jako jeho dimenzace jsou dané tak, aby kolo bylo bezpečné a vydrželo. Kdyby se na oceli šetřilo, rámy by mohly praskat nebo se i kroutit.

Argumenty, že se dítě na výletu příliš nadře, tak ty neberu. U 16" kola určitě nepočítáme s několikakilometrovými rodinnými výlety na kolech. Spíše bude dítko jezdit pod dohledem na stezce nebo v okolí vesnice. Navíc zpřevodování je takové, že dítě rozdíl jednoho kila téměř nepocítí při krátkodobém ježdění. A proč to dětem vůbec pořád zlehčovat? Aspoň nebudou tolik obézní, jak je to dnes "moderní". Za chvíli díky novému písmu Comenia Script už budou líní i psát. Co nás ještě čeká?

Je to věc každého, ale hmotnost opravdu není to nejdůležitější. Řešil bych jí až tak od 8 nebo 10 let věku, kdy děti začínají jezdit na kole i delší trasy. I když, já měl v tom věku klasického "cyklouše" (BMX), jestli si pamatujete, a to bylo pořádné ocelové kolo. A jak jsem na něm řádil. Vydrželo všechno. Ještě dneska jezdí. A že bylo těžké? Ani nevím.

Hodnocení:     nejlepší   1 2 3 4 5   odpad
Facebook MySpace Google Twitter Topčlánky.cz Linkuj.cz Jagg.cz Vybrali.sme.sk Del.icio.us

Komentáře

Zobrazit: standardní | od aktivních | poslední příspěvky | všechno

Komentování tohoto článku je uzamčeno.