Dobrý den,
se zájmem jsem přečetl diskusi o kvalitě uhlí a o praktikách prodejce uhlí (záměna černého a hnědého s cenou černého). Ač jsem časově již za horizontem této diskuse, přidám i své zkušenosti s nákupem uhlí pro náš kotel EKOEFEKT 24. Používáme předepsané hnědé uhlí ořech 2. Uhlí nakupujeme u prodejce Úžice, kde je tvrzeno, že se jedná u kvalitní uhlí z Bíliny. Poslední nákup byl proveden v létě a to asi 50 q. O proti loňskému roku uhlí opět zdražilo, což nám jako důchodcům vadí, ale dokážeme se s tím vyrovnat. Problém je ale v tom, že kvalita této dodávky výrazně poklesla. Uhlí má podstatně nižší výhřevnost (asi - 30%), a z jedné násypky kotle je plný popelník popele a ještě plný plechový kýbl. Dříve mi stačil popelník, který se naplnil do 70% svého obsahu. Ale co nyní dělat, prodejce tvrdí, že prodává to co dostává, uhlí je již ve sklepě a my jsme v situaci, toto uhlí co nejrychleji zlikvidovat jeho spálením a objednat uhlí nové a možná snad i kvalitnější. Jet si pro uhlí k prodejci na zkoušku nic neřeší, dodávku stejně uskuteční bez možnosti našeho výběru a nejsme ani takoví odborníci, abychom nekvalitní uhlí poznali a odmítli. A to se ani nezabývám ručně vypsanými vážními lístky, kdy nemám ani tušení, kolik skutečně váží prázdné nákladní auto před naložením. Na 50 metrácích 5 metráků ani nepoznáme a je to 1.000,- Kč. Za komunistů jsme uhlířům říkali UHLOBARONI, ale dnes jsou to podnikatelé zapojení do řetězce zlodějen. A tak člověk musí sedět a trpělivě doufat, že nebude MOC okraden a hlavně že bude mít přes zimu alespoň nějaké uhlí a teplo. O nějakém výběru uhlí nemůže být ani řeč. Může někdo poradit, jak tento problém řešit?
Děkuji za návrhy. V. Růžička